آموزش ساخت شمع (شمع سازی)

آموزش شمع قلمی ۰ تا ۱۰۰ + فیلم

آموزش ساخت شمع قلمی
روش های ابداعی ( یا بهتر بگم من در آوردی) شمع های کج و کوله و نا متناسب به شما میده… این روش ها رو بنداز دور…
با من همراه باش تا بهت بگم چرا؟

تعدادی از دوستان و هنرجویان عزیز علاوه بر سردرگمی در خرید شمع قلمی با کیفیت در مورد آموزش شمع قلمی از من پرسیدند و این گونه موضوع رو بیان می کردند که آموزشی در اینترنت در این مورد نیست و ما هیچ منبعی برای این موضوع نداریم. این موضوع من را کنجکاو کرد. در حال سرچ آموزش شمع قلمی در گوگل بودم که فیلم هایی دیدم و مطالبی خواندم که هرگز برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر شمع سازی مناسب و شایسته نبود!!

شمع هایی کج و کوله و بی کیفیت که حتی ظاهر آن ها هم به شمع قلمی نزدیک نبود. بیشتر آموزش های این سبکی به قصد سرگرمی مناسب هست نه برای ساخت شمع قلمی مدرن و با کیفیت.

این موضوع من رو به فکر وا داشت که مطلبی کاربردی از آموزش ساخت شمع قلمی بنویسم.

آموزش شمع قلمی با قالب

کارگاه ها و کارخانه ها برای تولید شمع قلمی در مقیاس بزرگ از قالب های صنعتی استفاده می کنند.

قالب های کارگاه ها، قالب های فلزی هستند که در هر بار قالب ریزی می توانند تا ۳۰ شمع تولید کنند. جنس قالب فلزی باعث می شود شمع زودتر سرد شده و شمع های بیشتری را در زمان مشخص تولید کرد.

اما قالب های کارخانه ها متفاوت است. آن ها از دستگاه هایی استفاده می کنند که در آن جریان آب عبور می کند. بعد از قالب ریزی از طریق شیر ورودی پارافین، دستگاه بسته می شود و جریان آب از کنار قالب در رفت و آمد است تا قالب را خنک کند و شمع ها هر چند دقیقه یک بار سرد شده و آماده خارج شدن شوند. اگرچه زود سرد شدن بیش از حد، کیفیت و سوخت شمع را بسیار پایین می آورد.

آموزش ساخت شمع قلمی

قصدم از توضیح قالب های کارگاهی و کارخانه ای آشنایی شما با فضا تولید انبوه شمع بود. مطمئنا شما مخاطب عزیز پرفکت کندل شمعی تمیز و با کیفیت را به صورت تکی می خواهید درست کنید. من آموزش ساخت شمع قلمی با قالب سیلیکون را به شما پیشنهاد می دهم. با رعایت چند نکته ساده شمع قلمی خاص برای خود درست کنید.

آموزش شمع قلمی بدون قالب

این روش های ابداعی ( یا بهتر بگم من در آوردی) شمع های کج و کوله و نا متناسب به شما میدهد. این که فیتیله را در پارافین بزنیم و در آب کنیم تا سرد بشود و دوباره در پارافین و دوباره در آب و … برای سرگرمی و صرف درست کردن چیزی شبیه شمع خوب به نظر می آید. هر کس به شما گفت شمع بدون قالب مطمئن باشید دید حرفه ای و با کیفیت به شمع ندارد. پارافین ذوب شده مایعی است که به حالت ظرف خود در می آید. حال این ظرف یا همان قالب را می توان حذف کرد؟

پس ساخت شمع خاص و تمیز را بدون قالب منتفی بدانید و به شعار ها و تبلیغاتی( که در اول این نوشته اشاره کردم )توجه نکنید.

برای ثبت نظر کلیک کنید
[تعداد نظر: 2 میانگین امتیاز: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در حال بارگیری کپچا...