نکات مهم شمع سازی

تکنیک فروش شمع های دست ساز

فروش شمع های دست ساز

پیام های زیادی برام میاد و هنرجوها هم زیاد میپرسن که چطور بفروشیم؟ چطور فروش شمع دست ساز خودمون رو افزایش بدیم؟ انگار این فروش تبدیل شده به مهمترین معضل شمع ساز ها… همین سوالات پرتکرار و نگرانی بچه ها باعث شد که خودم هم برم تمام دغدغه های شما عزیزان رو بررسی کنم تا یک مطلب کامل و کاربردی مثل این نوشته آماده بشه. تا انتها با من همراه باش تا نتیجه تجربیاتم در مورد روش های فروش شمع رو بهت انتقال بدم.

توجه: اگر از واقعیت درآمد شمع سازی اطلاع ندارین و فکر میکنین درآمد شمع سازی همون رویافروشی های توی فضای مجازی (مخصوصا اینستاگرام) هست، حتماااا مطلب “درآمد شمع سازی از دروغ تا واقعیت” رو بخونین تا با دید درست و واقعی برای افزایش فروش شمع های خودتون اقدام کنین.

سوالات و دغدغه ها زیادن. یه سری گله میکنن از خرابی بازار. بعضی ها ناامید شدن و اصل موضوع رو زیر سوال میبرن که اصلا شمع فروش داره؟! یه سری هم سوال میپرسن در مورد بهبود فروش.

من نمیخوام وارد موضوع خرابی بازار و آه و ناله و شکایت از زمین و زمان و …. بشم. تو صفحه ” شمع ساز شو” مفصل در موردش صحبت کردیم و ویدئوی کامل مصاحبه با یک تولیدکننده اون جا قرار گرفته(تمامی دغدغه ها رو تو سایت شمع پرفکت جواب دادیم)

اینجا میخوایم بررسی کنیم چه راهکارهایی داریم برای افزایش فروش و چه تکنیک هایی میتونیم استفاده کنیم تا بازدهی کار ما بیشتر بشه. این موضوعات تجربیات من هست که نتیجه آزمون و خطا یا به اصطلاح خاک خوری و صرف وقت و انرژی و سرمایه بوده. پس ازت میخوام قدرش رو بدونی و تا انتها با من همراه باشی.

راهکار های فروش شمع

این جا نمیخوام کلی گویی کنیم و بگیم بنا به فلان کتاب بازاریابی روی برندینگ خود کار کنید یا نام تجاری مناسب برای خود انتخاب کنید و از این جور شعار ها !!!

ببین الان فروش ۲ حالته به نظرم. یک حالت همون روش سنتی هست که شما تو مغازه خودت میشینی و منتظر میشی یک نفر وارد بشه و اگه چیزی بخره شما فروش رو تجربه میکنی. حالت دوم اینه که خودت دست به کار بشی که اونم برای خودش چند حالت داره…

یه مدل هست که باز هم روش سنتیه و شما محصول یا کاتالوگ محصولت رو میبری جاهای مختلف و صحبت میکنی تا ازت بخرن. اما روش های مدرن و کاربردی برای الان، یه سری کارهای متفاوته که در ادامه با هم بررسی میکنیم.

من با روش قدیم که منتظر میموندن مشتری از آسمون بیاد کاری ندارم!! (به نظرم همه باور داریم که تاریخ انقضاش گذشته…)

اینجا در مورد روش هایی که به سمت مشتری حرکت میکنیم، صحبت میکنیم. قسمت آخر نمودار رو همه میشناسین. نیازی نیست دیگه تو عصر امروز برای کسی بیای شبکه اجتماعی (سوشال مدیا مثل اینستاگرام) یا پیام رسان(مسنجر ها مثل تلگرام و واتساپ) رو توضیح بدی! منظورم از روش سنتی، همون بازاریابی حضوری و نفر به نفره که محصول خودت رو ارائه میکنی(یا به اصطلاح پرزنت میکنی). این روش هم چون وقت و انرژی زیادی میبره و بازدهی پایینی داره کم کم داره منسوخ میشه. دلیلش هم واضحه شما وقتی خودت پیشنهاد خرید میدی و خودت میری میگی از من بخر اون موقع خریدار شک میکنه و دو دل میشه!!

اما حالا بین شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و حتی داشتن سایت کدوم بهتره؟؟

پیشنهاد من برای روش فروش شمع دست ساز

ببین ما نیاز نیست چرخ رو اختراع کنیم….

ما باید ببینیم مردم بیشتر کجا حضور دارن و وقت میگذرونن. الان شاید طرف تو ترافیک و پشت چراغ قرمز هم باشه ۲ دقیقه اینستاگرامش رو چک میکنه. به همین شخص بخوای حضوری محصول بفروشی میگه وقت ندارم و نمیخوام!! قدیم میگفتن مغازه اگه تو تردد زیاد باشه و به اصطلاح پاخور داشته باشه قیمتش بالاست. الان کجا رو میخوای پیدا کنی که پاخورش بیشتر از اینستاگرام باشه؟؟

  • همه تو اینستا هستن
  • اجاره و ودیعه نداره
  • هزینه دکور و جنس پر کردن نداره
  • نیاز به طراحی و برنامه نویسی نداره
  • با اکسپلور دیگه تبلیغ هم نیاز نداره

در واقع با زبون بی زبونی داره بهت میگه تو فقط خوب کار کن تو اینستا، بقیش با من ….

برای سایت، شما طراحی سایت نیاز دارین، باید هزینه کنین تا سایتتون بیاد بالا و به بقیه نشون داده بشه. هزینه ی هاست و دامنه داره و ….

برای پیام رسان ها هم اینو بگم که مقدار حضور کاربرها به اندازه اینستاگرام نیست و قالب و ساختار پیام رسان ها برای پیام های متنی و انتقال اطلاعات هست. میتونین عکس و فیلم استفاده کنین اما مثل اینستاگرام نمیتونین مخاطب رو درگیر زیبایی های کار خودتون کنین.

نه به واسطه و دلال

شکم دلال ها رو گنده نکنین!!!

خیلیا میپرسن تو با سلام و دیجی کالا و ازین جور واسطه ها بفروشیم چطوره؟ من تو یک مطلب به طور کامل تجربه فروشندگی خودمو تو دیجی کالا توضیح دادم(با سند، مبالغ و کمیسیون و غیره رو محاسبه کردم که تو سایت شمع پرفکت منتشر کردم). کاری با حدود ۳۰ درصدی که اون واسطه برمیداره نداریم. اگر روزی بنا به هر دلیلی اون دلال شما رو از سایت و مجموعه خودش حذف کرد، شما میخواین چیکار کنین؟؟ با تبلیغات و هزینه هایی که این دلال ها کردن، مشتری اون ها رو میشناسن نه شما رو! خب چرا خودتون رو از اول به عنوان یک تولیدکننده با کیفیت به مخاطب نشناسونین؟؟ کم کم شروع میکنی. مطمئن باش بهتره از این که وابسته به یک دلال باشی که هرجوری دوست داشت باهات کار کنه و فروشت به رضایت اون بستگی داشته باشه.

تکنیک فروش شمع های دست ساز (تجربه شخصی من)

بازاریابی الان بازاریابی جاذبه ای شده… یعنی یه چشمه از جذابیت محصول یا خدمات رو نشون میدی و خود مشتری هست که میاد سراغت!

پس اول از همه ۱۰۰ خودت رو بذار رو اینستا. یک محصول خاص و متفاوت خودت رو انتخاب کن (تو رو به یک چیز باید بشناسن و شاخص بشی) و محتوای جذاب و درگیرکننده ی مناسب این پلتفرم رو براش بساز و فالور بگیر. حالا کم کم محصول با کیفیتی داری که هر جایی نیست. همچنین افرادی که خوششون اومده از این محصول رو هم داری. پس این شما و اینم درخواست مشتریان برای خرید….

اما اینم بگم که روش برخورد تو با مردم و پول و فروش هم مهمه…..یه بزرگی میگفت تو بازاری که همه میخوان دروغ بگن و کلاه سر هم بذارن، تو صادق باش ببین چه معجزه ای میشه…

  • تو با عشق کار کن
  • بهترین کیفیت وسایل شمع سازی رو استفاده کن
  • ساعت سوخت و کیفیت سوخت محصولت رو صادقانه بگو
  • نیاز مشتری رو در نظر بگیر نه فقط فروش خودت رو
  • به قول قدیمی ها سفت بگیری بیشتر از دستت میریزه… پس با مشتری و مردم مدارا کن.

اگر تجربه یا نظری داری خوشحال میشم به اشتراک بگذاری.

سوالی هم هست تو دیدگاه بپرسین تا جواب بدم.

 

 

برای ثبت نظر کلیک کنید
[تعداد نظر: 0 میانگین امتیاز: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در حال بارگیری کپچا...